joi, 23 septembrie 2010

Review: Maroon 5 - Hands All Over

3.3/5
Maroon 5 este o trupa rock din Los Angeles, California, formata din Adam Levine (solist), James Valentine, Jesse Carmichael, Michael Madden, si Matt Flynn. Succesul pe plan mondial l-au obtinut odata cu lansarea albumului "Songs About Jane", ce a inclus piese ca "This Love", "She Will Be Loved", si "Sunday Morning". A urmat in 2006 Albumul "It Won't Be Soon Before Long". Single-urile au inclus "Makes me wonder" lansat inainte ca albumul sa fie scos la vanzare, "Wake Up Call", "Won't Go Home Without You", "If I never See Your Face Again" si "Goodnight, Goodnight". Ambele albume, dupa parerea mea, sunt exceptionale.

Noul album (si aparent ultimul sub aceasta formula) a fost lansat oficial pe 21 Septembrie 2010, dupa 2 ani de munca de studio, si se numeste "Hands All Over". Contine 14 piese distincte, dintre care un featuring cu Lady Antebellum, iar ca bonus, inca 3 piese in versiunile acustice. In total 17. Primul single este "Misery", o melodie upbeat cu influente puternice funk, linia “wah” a chitarii electrice se continua pe tot parcursul celor 3:36 minute, mai putin la breakdown-ul de la 2:11. Misery se bucura, dupa cum ne-am obisnuit de vocea specifica, usor nazala a solistului Adam Levine, care reprezinta practic, semnatura Maroon 5. Versurile nu sunt iesite din comun, insa datorita unei strategii foarte bine gandita, in combinatie cu videoclipul pe care piesa l-a primit in luna Iulie,(la scurt timp dupa lansarea ca single), brusc incep sa capete sens. Al doilea single este de asemenea a doua piesa de pe album, "Give a Little More”, a fost lansat pe data de 17 August, si desi, este o melodie foarte buna, nu cred ca are factorul “X” pentru a urca pe pozita 1 in Nielsen Billboard. Albumul include de asemenea piesele “Stutter” (balbaiala), ce are dupa parerea mea versuri foarte reusite, si “Don’t Know Nothing”, amandoua continuand “trendul” upbeat inceput de Misery si Give A Little More. “Hands All over”, piesa ce da titlul albumului este putin mai dura, mai degraba spre rock, decat spre pop-rock-ul restului de piese. Spre ultima parte a albumului, asteptarile ar fi sa existe variatii mari, in tempo-uri, aranjamente, samd. (aici avand ca exemplu "Songs About Jane" - cu piese gen This love, Not coming Home, si variatii gen "Secret")  insa piesele par cam liniare, cu exceptia duetului cu Lady Antebellum, “Out Of Goodbyes”, care este o piesa foarte reusita, cu influente puternice country. De asemenea “No Curtain Call”, mi se pare o piesa buna, diferita de restul, care insa, odata cu linia melodica, cerea, in viziunea mea, o alta solutie de masterizare, unde melodia sa aiba mai multa “greutate”. [Trebuie sa spun ca cel mai tare de pe album (cel Deluxe) imi place coverul acustic de la If I Ain't Got You, melodia Aliciei Keys, si ca merita luat chiar si doar pentru aceasta piesa.]
           Ajungand astfel la finalul albumului, pot spune ca toate piesele sunt foarte bune, din punctele de vedere ale muzicii propriu-zise, tempo-uri, timbre, instrumente, etc., insa nu si din punct de vedere al feel-ului pe care mi l-a lasat. Probabil cea mai mare greseala a fost faptul ca am luat al doilea lor album, “Songs about Jane” ca punct de reper. Acolo piesele erau mult mai variate ca stil, aveau influenta mai mare din jazz, si cel mai important, personalitate. Ceea ce mi se pare ca “Hands All over” nu are. Totusi, il recomand. Este un album reusit, dar care din pacate, din cauza liniaritatii pieselor, ramane la o distanta destul de mare de “Songs About Jane si “It Won’t Be Soon Before Long”.

Sam.

Previews:
Misery